Oldalak

2011. április 5.

Lepkepillangó

A mai lecke egy kicsit rendhagyó lesz az eddigiekhez képest.

Egyrészt azért, mert ma összefoglaljuk az eddig tanultakat, és erre építve meghorgoljuk az első pillangónkat, másrészt pedig azért, mert ez a bejegyzés formailag is el fog térni  a többitől.

Mivel a lepkepillangó - ahogy a 3 éves unokahúgom mondaná - horgolását képekkel illusztrálni nagyon hosszú bejegyzést eredményezne, ezért ez sajnos nem megoldható. Azonban, mivel a mintaértelmezést is meg szeretnénk tanulni ez a bejegyzés ebben lesz a hasznodra.

A pillangó mintája:




Jelmagyarázat:






És végül a leírás:


Kezdés: 8 láncszemből gyűrű

Első sor: 3 lsz magasításnak, újabb 3 lsz (az első ív), majd a következő minta ismétlődik: 3 pálca, 3 lsz
Ezt addig ismételjük, míg 7 db pálcacsoportunk lesz. Ezután már csak 2 pálcát horgolunk, és az első pálcát helyettesítő 3 láncszem közül a harmadikba öltve zárjuk a sort. Így összesen 8 mintaegységünk van.

Második sor: Az első láncszemívbe dolgozunk tovább. 3 lsz magasítás, majd 2 pálcát, 3 láncszemet, és 3 pálcát horgolunk az ívbe. Ezután 2 láncszemet horgolunk, majd a második ívben folytatjuk: "3 pálca, 3 lsz, 3 pálca, 2 lsz" Ezt minden ívbe meghorgoljuk. Ha körbe értünk az előzőekben leírt módon zárjuk a kört.

Harmadik sor:  Kúszószemekkel az első láncszemívhez megyünk, és abba dolgozunk. 3 lsz magasításnak, 4 pálca, 3 lsz, 5 pálca. Ezután az előző kör 2 lsz-es ívébe egy rövidpálcát készítünk, majd a következő 3 lsz-es ívbe folytatjuk a munkát a következők szerint: 5 pálca 3 lsz, 5 pálca, majd újabb rövidpálca a 2 lsz-es ívbe.
Ezt megint körben meghorgoljuk minden ívbe.



Ha azt szeretnénk, hogy kerek szárnya legyen a pillangónknak (a fenti képen látható), akkor ezzel készen is vagyunk, annyit kell még tennünk, hogy elkötjük a szálat, és félbehajtjuk a munkánkat. A testét zseníliadrótból készítjük.

Ha hegyesebbre szeretnénk a lepke szárnyát, akkor egy sor rövidpálcával körbehorgoljuk úgy, hogy a láncszemívek tetejére 1-1 pikót is horgolunk. Tehát minden pálca tetejére horgolunk egy rövidpálcát, és a láncszemívekbe pedig 1 rp, 1 pikó, 1 rp-t horgolunk.
Ezt más színnel is horgolhatjuk, erről egy későbbi leckében lesz szó.

Kellemes gyakorlást kívánok!